Otse põhisisu juurde

Jyväskylä

Mõtlesime, et mis sellest, et on külm, läheme ikka Jyväskyllä, teeme siseseid toimetusi ja ärme nina norgu lase. Aga igaks juhuks võtame ikka kelgud ka kaasa :P Tegelikult väga külm ei olegi, -15C kõigest ja päike paistab ja taevas on hele, helesinine, vot selline:



Lugedes raamatut "Minu Soome" mõtlesin alati, et mis karuteed need on, mis Jyväskyllä lähevad, Helsinkist Ähtärini on täitsa normaalsed teed, aga vot, siit edasi lähevad tõesti karudeed, me lihtsalt ei teadnud. Nagu rallirada on see maantee :) Üles, alla, paremale, vasakule, kui 120km tunnis sõita, siis saab auto hüppma ka. Kurvid on ka sellised, et libedaga ei tea, kas saab välja või paneb kurvis otse :) Siin üks "pime" kurv:


Nii ilus on see Soome ikka ja see on alles talv, mis siin veel kevadel, suvel ja sügisel on, oijah!

Meie esimene peatus oli Panda tehasepood.


Mõtlesime, et läheme vaatama, kas saab midagi soodsalt ka, Soomes on magus ikka üle mõistuse kallis, alla kahe euro ei saa nagu midagi. Magusad koogid-saiad on nii, et kaks mingit kohutavat pirukat on näiteks 2,5 euri :P 10cm rullbiskviit 9 euri jne. Panda poes ei pidanud me pettuma. Sisse minnes sai kohe komme proovida ja kui aus olla, siis käisime seal laua juures vist umbes 6-7 korda :) ML sai oma esimese ampsu shokolaadikommist ka.

 Pildike poest:

Meie saak siin: 5 lahtist shokolaadi maksid 3 euri, need lahtised kommid seal, kaks pakki, need olid 5euri kokku, shokolaadid (a 130g) olid 1 eur tükk, lagritsakommid 0.85 senti ja siis need jogurtiga kommid karbid olid viis karpi 2 euri :P Kassas teenindas meid puhtas eesti keeles neiu. Ma olin muidugi eriline mats, et ei rääkinud juttu, paar sõna oleks võinud ikka öelda ju :S


Hotell oli meil sel korral nimega Alba. Tuba päris pisike, aga mahtusime väga ilusti ära. Mis mind aga väga häiris, olid ühed soomlased, kes jõid poole ööni ja räuskasid koridoris, käisin neid korrale ka kutsumas ja siis läksid tuppa ära ja sain lõpuks magama ka jääda. Igatahes jube rõvadad olid nad, öäkk.
Meie tuba:


Aknast oli väga ilus vaade: Jyväskyla Ülikool järve kaldal. Suvel oleks seal kindlasti mega kena.


Veel käisime shoppamas, Alar sai omale uue uhke jope ja fliisi, ML sai päikeseprillid ja sukkpükse, Hundu sai uue trikoo ja mina sain sokke :maieiv6i: Tegelikult mina olen saanud küll sel kuul, tuleval nädalal jõuab minu Victoria's Secreti tellimus kohale ja seal riideid rohkem, kui küll :P Õhtusöögiks võtsime Subway "võileibu". Me tegelikult Subway pärast sinna üldse läksimegi :DD: Meil oli sooduskupong, kolm kahe hinnaga ja oli kindlasti vaja realiseerida ju :) Igatahes, mina söön alati roast beefi ja Alar sööb chicken Teriyakit, lastele võtsime lihapallid, kokku siis 90cm võileiba :hull:




Söögiga edasi minnes, siis hotelli hommikusöögilaud oli ka väga hea, minu rõõmuks pakuti Granini mahlasid ja Alar sai oma Rooibos Spice tee ka kätte. Lõhet ei olnud, sõin heeringat :D

Pärast hommikusööki suundusime ujulasse. Mõtlesime, et läheme kohe, kui lahti tehakse, siis vähe rahvast, aga võta näpust :P Soomlased on nii sportlik rahvas, et 7 min pärast avamist, oli autoparkla autosid juba täis, et hea, et parkima saime :) Koht ise oli super lahe, nagu Serena :) No tegelikult mitte, aga see oli tõesti üle prahi. 50m bassein, 25m bassein, lastebassein, mingi vihma ja mullitamisega lastebassein, lebobassein ja siis bassein, kus iga täis- ja pooltund tulid viieks minutiks lained. Hundu oli suurest liumäest nii vaimustuses, et ma ei oska kokku lugeda, mitu korda ta sealt alla lasi, paraja kiirusega tuli sealt, Alar tegi vahepeal megakiirust ka, ise oli seljanukkidel ja Hundu istus ees ja nii nad siis sealt alla sadasid, vett kümnesse kaarde lendamas :) Pilet oli 7,5euri ja iga oma senti väärt, veetsime seal kaks tundi ja oleks vist kauemgi olnud, kui ML ei oleks und tulnud. (Kõiks saavad ujulaga tutvuda ja pilte vadata siin: http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/sisaliikuntapaikat/aaltoalvari/altaat ) Autosse saades magasid mõlemad kuni koduukseni (1h50min) ja ML jäi veel ukse ees ka uuesti magama, aga kuna Hundu ei olnud sellega nõus, siis oli ML sunnitud ikkagi ärkama.

Super nädalavahetus, kõik olime NIIIII rahul. Hundu veel enne uinumust rääkis, kui äge oli ullada ja vussi alla lasta liumäest :)

Kommentaarid

  1. Pandal on rosin šokolaadis mmmmm Palju parem kui kohalik kalev :P
    Ja need on ka nämmad, mis sul pildil seal kilekoti tagant piiluvad, smoothies vms. Kusjuures eestis on need 1 eur karp, seega sinu 5karpi=2euri on väga hästi saadud. Sama diili olen ma soomest kunagi sellest kaubanduskeskuste kommiputkast ka saanud, candymix vms oli poe nimi vist.
    Oehh Pandat tahaks nüüd :P

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta!

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P

Pavlova

Uusmeremaalased ja austraallased on juba sada aastat vaielnud ühe tordi loomisloo pärast, kes siis ikkagi, millal ja kus. See tort on Pavlova, loodud kuulsa Anna Pavlova auks, aga mis riigi kokk see oli, kes selle retsepti välja mõtles, selles ongi vaidluskoht. Tort on vaidlemist väärt, olgem ausad, mina vaidleks kogu hingest selle eest. Besee, vahukoor, maasikad, mõnus suvemaius. Või miks ma mitte sügisel või talvel või hoopisi kevadel? Pavlova on minu lemmik. Ma teen seda tihti ja minu arust üks kõige lihtsamaid kooke. Ja siis täna ei läinud mul munad piisavalt vahtu. Esimest korda 5 aasta jooksul. Ma ei tea, mis valesti läks, äkki oli see väike tilk munakollast, äkki liiga palju korraga pandud suhkurut. Kes teab. Aga jah, täna ma tegin lausa kaks Pavlovat. Üks on seest fluffy, pealt krõbe ja teine on pannkook, ma isegi ei kujuta ette, mis ta seest olla võib, homme proovin :) Pildilt tunduvad nad praegu ühesugused, aga pealmine on siis kõrge ahjuplaat ja äkki selle pärast tundu