Otse põhisisu juurde

Pavlova

Uusmeremaalased ja austraallased on juba sada aastat vaielnud ühe tordi loomisloo pärast, kes siis ikkagi, millal ja kus. See tort on Pavlova, loodud kuulsa Anna Pavlova auks, aga mis riigi kokk see oli, kes selle retsepti välja mõtles, selles ongi vaidluskoht. Tort on vaidlemist väärt, olgem ausad, mina vaidleks kogu hingest selle eest. Besee, vahukoor, maasikad, mõnus suvemaius. Või miks ma mitte sügisel või talvel või hoopisi kevadel? Pavlova on minu lemmik. Ma teen seda tihti ja minu arust üks kõige lihtsamaid kooke. Ja siis täna ei läinud mul munad piisavalt vahtu. Esimest korda 5 aasta jooksul. Ma ei tea, mis valesti läks, äkki oli see väike tilk munakollast, äkki liiga palju korraga pandud suhkurut. Kes teab. Aga jah, täna ma tegin lausa kaks Pavlovat. Üks on seest fluffy, pealt krõbe ja teine on pannkook, ma isegi ei kujuta ette, mis ta seest olla võib, homme proovin :)


Pildilt tunduvad nad praegu ühesugused, aga pealmine on siis kõrge ahjuplaat ja äkki selle pärast tundub see madal, alumine on madal plaat ja siis see ebaõnnestnud pannkook :D

Aga siis Pavlova. Kuidas mina seda teen?

4 munavalget
200g suhkrut
2spl kartulitärklist
1spl tavalist lauaäädikat (või sidrunit)

Ahi 150C juurde pöördõhuga tööle. Siis hakkan vahustama munavalgeid, kuni nad on muutunud valgeks tugevaks vahuks. Siis lisan umbes 1/4 suhkust, vahustan aga edasi, mass hakkab muutuma läikivaks, panen veel 1/4 juurde ja siis veel ja siis viimane osa. Õige vaht on paks, tummine, lumivalge ja läikiv. Siis panen kaks supilusikat tärklist, jah, seda kõige tavalisemat, targad raamatud ütlevad, et maisitärklist tuleb panna, aga mul ei ole seda ja tavaline tärklis sobib ka hästi. Ja siis panen supilusika lahjendatud lauaäädikat. Siin jälle targad raamatud ütlevad, et see peab olema valge veiniäädikas, aga mul ei ole seda kodus :) Vispliga segan seda kõike ja siis panen ahjuplaadile. Teen ringi või ruudu või mingi muu kujundi, kuidas tuju on. Siis keeran ahju 120C peale, kook sisse, uks kiirelt kinni ja taimeri 1h ja 20min peale. Kui kook on valmis, siis vajutan nupust kinni ja lasen sellel üleöö ahjus jahtuda. Mida kauem ta seal on, seda krõbedam pealt tuleb. Võib ka nii, et jahtub ära, siis kohe ahjust välja ja võib sööma hakata ;)

Mina söön talvel Pavlovat vahukoore ja kompotikirssidega. Kõikse parem. Kevadel, kui juba rabarberid on, siis tuleks teha rabarberivahu ja maasikatega ja kiividega. Suvepoole panna mida iganes on võtta, mustikad, maasikad, punassõstrad, vaarikad jne jne. Sügisepoole hakkan ma jälle kompotikirssidega seda sööma.



Ja mida teha munakollastega? Key Lime Pie. Googel aitab, minu retsept on selline:

Digestive küpsistest teha põhi, teate, või ja mina panen veel kas fariini või muscovado suhkrut. Munakollased heledaks vahuks, sisse panen 1dl värskelt pressitud laimi mahla, purgi kondentspiima, vahutan vahustan, kallan vormi ja sügavkülma, järgmisel päeval vahukoort peale ja head isu :) Ideaalne kook näiteks suvilasse või maakodusse, kus ahju ei ole. Ja kui laime ei ole, tehke sidruniga, tuleb peaaegu sama hea!



Need kaks kooki on kui sukk ja saabas või tomat ja basiilik, üks ei saa ilma teiseta :) Soovitan soojalt.

Kommentaarid

  1. Mina tegin viimane kord munakollastest lemon curd'i ja seda siis määrisin pavlovale, ülimõnus magusa-hapu kooslus tuli

    VastaKustuta
  2. Äitäh hea idee eest,väga ilusad ja isuäratavad!!!

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta!

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P