Otse põhisisu juurde

Itaalia

Itaalia, mu arm. Miks armastatakse Itaaliat? See söök, need linnad, need inimesed, oijah, see riik on tõesti taevas maa peal. Ma polnud seal kunagi käinud, aga teadsin juba ette, et mulle seal meeldib. Mul oli kunagi itaallasest töökaaslane ja iga kord, kui ta ütles pronto, siis ma naeratasin, tahaks ka seda keelt osata. Alaril vist oli juba küllalt sellest, et ma kogu aeg ütlesin, kuula, vaata ja siis imiteerisin kätega rääkimist :D See on nagu omaette maailm. Nii mõnus!

Kui ma nüüd midagi soovitan, siis on see just Itaaliasse minek! Ja nüüd, kui Ryanair tuli oma lendudega, siis oli see ideaalne võimalus minekuks, lennupiletid on ikka väga soodsa hinnaga, meie piletid kokku olid 190 eurot, oleks saanud veel 30 eurot soodsamalt, aga tahtsime lennukisse käed taskus minna ja panime oma 8kg koti cargosse :) Nii, et kui te järgmisel kuul ei ole Itaalias, siis süüdistage iseennast :P

Kogu teekond oli meil selline: Bergamo-Lazise-Monte Baldo-Verona-Venezia-Monza-Como-Bellago-Lugano-Varese-Como-Milano-Bergamo.
Tegin meie sõitmisest uhke kaardi ka http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=208297281123302442433.0004a47f9f0e4e0372a15&ll=45.56791,10.601807&spn=1.738197,4.938354&z=8

Kõik kokku 1000km autoga :) Kohale jõudsime neljapäeval kl 14 ja ära tulime pühapäeval kl 17, ideaalne pikk nädalavahetus. Tundub palju kilomeetreid, aga kui sõidad kiirteel, mis on ainult otse ja 130km/h, siis läks see ikka väga kiirelt. 

Auto võtsime Avisest ja autoks oli ideaalne naistekas: Fiat 500, 2000km sõitnud selline nunnu:


Ma võiks sellega täitsa ringi sõita :D Rent oli väga soodne, 54 eurot kolme päeva eest, selle eest aga võtsime täiskindlustuse, mis maksis 66 eurot :P Noh, ei pea ju võtma, aga teades itaallaste sõidustiili ja kitsaid tänavaid, siis ei tahtnud me riskida 900 eurose omavastutusega. Õnneks midagi ei juhtunud või siis kahjuks, sest 66 eurot sai kulutatud :P Aga jah, auto käes ja esimese asjana kihutasime Lazisesse. Teekond oli 100km ja kohal vähem, kui tunniga. Sõites imetlesin neid sirgeid viinamarjapõldusid, neid ideaalselt pügatuid puid ja pisikesi külaid, mis paistsid. Nii ilus!



Kui kiirteelt maha tulime, siis tulid kohe filmidest tuttavad Itaalia kitsad teed ja tänavad, kohvikud ja loomulikult rattasõitjad. Viimaseid oli tõesti palju ja nüüd oli juba Alari kord ohhetada ja ahhetada :) Kõik on nii treenitud, tagant vaatad, noored poisid, eest vaatad, hallid pead ja habemed, see on nende elustiil! Noori poisse oli muidugi kaa, paar Dressmanni reklaamimeest oli ka haha :D


Asjad hotelli viidud ja põrutasime kohe mööd järve äärt edasi Monte Baldosse. GPS valis muidugi sellise põneva tee (arvatavasti oli see tema arust otse), et tundus, et kohe tuleb tupik ja kuna ümber enam keerata ei saa, siis peame mitu kilomeetrit tagurpidi alla sõitma :P Näete, seal ääres läheb üks teekene, sealt sõidame :)
 Nõrganärvilised ei saa selle tee peal sõita, täpselt nii ääres kuristikule see tee ka läks.
 See on kaherealine tee, muide, üks auto tuli vastu ka, märgid lubavad, et tee läheb veel kitsamaks. No ei tea :D Enne, kui me selle koha peale üldse jõudsime, sõitsime läbi 20 pööret, teate, selline pime pööre ja siis otse kõrgusesse ja siis järgmine pööre ja jälle kõrgele otse edasi ja kui seal pöördel peaks oleme teine auto vastas, siis teineteisest mööda ei saa :D
Siin oleme juba päris kõrgel, pisikesed ja väga armsad külad olid kõik, millest läbi sõitsime. Kas te Milka shokolaadi reklaame teate? Vanasti Saksa kanalite pealt kogu aeg tulid need, kus lehmad on turnimas kõrgete rohumägede peal. Täista lõpp, need lehmad ongi seal mägede peal! Ma ei tea, kuidas nad küll seal käivad, jalad on vist päris tugevad, umbes 0,5m2 on pinda, kus nad siis on ning pärast liiguvad järgmisele kohale, kus süüa saab. Kuidas nad liiguvad, on müstika :D
Lazises olime hotellis nimega Palazzo della Scala (http://www.palazzodellascala.it/) Suurepärane koht! Tõesti! Hotell oli superluks, kõik, kes Lazise kanti satuvad, võivad seal ööbida ja te ei kahetse, tubasid oli kaks, suur tuba ja magamistuba, lisaks oli ka köök, kus süüa teha, suur rõdu ja muidugi mega suur aed, ilupõõsaste, basseinide ja muu kauniga :)
Kui ma Londonis käisin, siis Merlinil oli külas sõber, kes on selle hotelli omanik ja Londonis sai kokku lepitud, et kui me tuleme, siis ta võtab meid vastu. Ja seda ta tegi, ööbisime 0 euro eest ;)
Suur tuba:
 Magamistuba:
 Vann :P


 Lazise promenaad:
Tõeliselt ilus koht! Võrreldes paljukiidetud Comoga, meeldis mulle Lazise ikka mitmeid kordi rohkem, sama ilus, aga palju kättesaadavam, palju soodsam. Como ise oli kena ja majad kõik järve kaldal mäekese jalamil, aga kõik oli kuidagi kättesaamatu, saaks järve ääres jalutada, no võimatu lihtsalt, erateed, eramajad, teel ka kuskil peatuda ei saa, kellegi peatumiskoht :S Keelumärk, tupikumärk, no kuulge!
Lazise restoran Classique (http://www.ristoclassique.it/classique/) Meie pulma-aastapäeva õhtusöök oli seal (Merlini soovitus), soovitan ise edasi kõigile!!
 Eelroog:
Pühvliliha! Vist parim asi, mida olen saanud või on siis teisel kohal kitseliha kõrval, mida sain Saaremaal Grand Rose restoranis.
 Ise sõin veist, pettumus, ainult hea oli, mitte suurepärane :D Pühvliga ei andnud võrrelda :)
Magustoidud pimedas pildistatud, kvaliteet ei ole just kõige parem (küünlavalgus oli välguks :D ) Juustukook: Alarile ei meeldinud, selles suhtes, et tavaline või ei ole midagi erilist või noh, minu omad on paremad :D
Parim tiramisu, mida olen saanud! Nii palju kreemi ja küpsist oli ikka väga vähe, üks rida kõigest. Tahaks seda veel ja siis veel ja natuke veel :)
Õhtusöök läks kokku maksma veidi üle 70 euro, ütleks, et Eesti hinnad, kõrvale jõime vett ja veini, Eestis olles ei ole veini võtnud ja on ka selline summa läinud :eitea:

Järgmisel hommikul sõitsime edasi Veronasse. Lugesin ühe toidublogija sulest, et seal pidi mõnus turuke olema, kõik värske kraam jne. Kohale jõudes muidugi üllatus suur, turg oli täiesti masendav, paar letti köögi- ja puuvilju ja ülejäänud turistide kaup, Veneetsia maskid kallimad, kui Veneetsias :D

Koht ise oli loomulikult kena. Ilm oli super, jalanõud mugavad ja mida rohkemat sa oskadki tahta.

 "Turg"
Siin aga juba Veneetsia, Veronast oli see 125km. Parkimisega olid sellised lood, et kuna tänavatest on puudus, siis on enne linna suured parkimismajad ja tunnihind oli 6€ ning mida kauem pargid, seda kallimaks tunnihind läheb :P Üks maja oli kohe 24h parkimisega, isegi, kui pargid vaid kolm-neli tundi, siis maksad ikka kogu 24h tunni eest, see maksis 25€. Kuna meil oli plaan 3h seal olla, siis võtsime selle 6€ parkimise. Ja jalgsi edasi. Väga meeldis mulle see linn! Sada korda rohkem armunute linn, kui Pariis. Ükskõik, kus jalutad või oled, kõik on romantiline ja kaunis! Kolm tundi oli meie jaoks täpselt paras aeg, et enam-vähem aimu saada, mis toimub. Kui oleks rohkem aega, siis oleks ooperisse ka läinud.
Gondliga tahtsime ka sõita, aga hind oli 85 € 45 minutit. No kuulge! Kas sellise hinna eest käivad inimesed seal sõitmas või? Lõpphind oli 70 € Kahjuks jäi meil see sõit tegemata, ma pigem istun kolm tundi restoranis ja söön selle raha eest. Alarile ei tundunud see sõit muidugi ahvatlev ka, linn on nii väike, et kõigele saab jalgsi ligi, mida seal gondlis ikka passida :D Mina ikkagi oleks tahtnud, aga jah, mitte sellise raha eest.


Siin siis nüüd Veneetsia turg, jessas, kus seal oli värsket kraami, müüjad väga sõbralikud, mulle meeldis!
Neid tomateid ostsin kaasa ka, pesin puhtaks ja pistsin suhu ning nautisin. No niii maitsvad ja head :)


 Meie pere ühed lemmikud on gnocchid ehk kartuliklimbid. Teen neid tomati- või kana/juustukastmega, meeldib mõlemat moodi :) Kokandussaateid vaatan ja seal alati räägitakse, et gnocchid peava olema pehmed ja mina siis mõtlen, et ei tea, kui pehmed, kuidas minu omad on. Eestis oleme gnocchisid ostnud Attimost, need minu omadele väga sarnased, aga mõtlesin ikka, et Itaalias kindlasti tipptasemel ja oioi, kui fluffy ja hea :) Veneetsias sõime lõunat ühes armsas kohvikus, mina sõin lasagnet ja Alar võttis gnocchid ja kujutate pilti, need ei olnud üldse head! Kuidagi nii vintsked ja siis ma sain aru, et mina teen ka päris pehmeid gnocchisid siis :) Söödud need said, aga minu omad on paremad ;)
 Hotellid ei olnud meil broneeritud, tegelikult kunagi ei ole, kohapeal vaatame, mida ja kuhu, minu arust kõige mõnusam. Veneetsiast sõitsime otse Monzasse, 270km. Kohale jõudes suured sildid, et hetkel käimas Superbike MK ettapp. Ok, hotelli leidmisega läheb vist raskeks ja hinnad on ka üle mõistuse. Valisin tunde järgi esimese koha, hotellis oli viimane tuba meile vaba hinnaga 59€, mul oli ikka mõte, et vaatame kuskile veel, äkki saab 50€, läksime siis 1km kaugusele hotelli, mida enne märkasin ja seal taheti kahese toa eest 170€, jaa raske valik :P Hotell ise super! Kõik tundus väga uus, lobbys oli tasuta nett, voodi pehme, kõik ilus ja puhas, ok, külmikut ei olnud, aga ega seda ju vaja ka ei ole, prosecco panime külma vette ja maasikad ei pidanud ka nii väga jahedad ju olema :P Vaatasin netist, et tegelikult saaks seal toa 49€ ka, kui te Milanosse lähete, siis sellise hinnaga toa pärast tasub need 20km eemale sõita küll! Viis pluss igatahes. http://www.hotelbb.it/portal/en/index.html?language=en

Vannitoast ka pilt: Oi, kui mõnus see pesu oli, terve pikk päev oli ju selja taga, puhas vesi ja puhtad rätikud, klaas kihisevat, maasikad ja rammestus kehas. Mõnus!

 Laupäeva hommikul sõitsime Como poole. Mõtlesime sel korral mitte kiirteed pidi minna, aga see oli viga. Monzast Comosse oli 40km ja me sõitsime seda kaks tundi (!!). Nagu linnas sõida, iga 100m pärast foor, autosid täis, päris pikk oli see sõit, kui  aus olla :S Kui sinna minna, siis kiirteelt ikkagi, kui just aega ei ole nii ropult käes, et seda teel passides veeta :)
Como linn ise oli jama :P Selles suhtes, et ei arhitektuur, ei kohvikud ega inimesed ei avaldanud muljet. Mis väga meeldis oli muidugi järv ja siis need majad, mis kõik ääristasid vett ja katsid mägesid. Järve kaldale me ei saanudki, tudnub, et seal on kõik kellegi oma :D Või noh, me ei olnud ju teinud nii suurt eeltööd ka, et oleks teadnud, äkki oli seal promenaade vms.

Ise ka pildil, peatusime ülbelt keelumärgi all, õigemini see maja, mis ülemisel pildil paistab, nende privaatparkimine oli seal:
Tee Comost Bellagiosse oli taas jälle väga kitsas ja käänuline ning päris tiheda liiklusega. Automargid oli ka erinevad võrreldes ülejäänud linnadega, mida külastanud olime, toodetud Saksamaal ;) Lõunasöögi tegime Mega armsas kohvikus, katuseks viinamarjapuud, lehtla eesti keeles :) Ukse all laiutasid sellised uhked paadid. Restoranist läbi nende peale igatahes mindi :)

Hinnad ka muidugi tunduvalt kõrgemad, kui näiteks Lazises või Veneetsias, lõuna maksis üle 50 euro. Üks eelroog, kaks pastat ja kaks magustoitu, klaas veini ja kaks vett ka.
Tiramisu oli jama :D
Kui ma veel Eestis olin ja Itaalia kaarti vaatasin, siis ütlesin Alarile, et sealt Bellagiost võiks laevaga üle sõita, Alar arvas, et jajah, mingi 100 euri kindlasti sõit ja kui Veneetsia gondlisõit oli 85 euri, siis mõtlesin, et vist ikka mingi 200 euri :P Aga tahtmine oli suur ja seda teed, mida tulime, ei viitsinud küll enam tagasi sõita, läksin küsisin, et palju pilet maksab, küsib auto ja mitu inimest ja siis ütleb 12,50€ Mida? 12,50€ Ma küsisin, et nii vähe või? :D Piletimüüa ütles, et kogu aeg pahandatakse, et nii kallis on sõit ja teie ütlete, et nii odav :D No aga on ju, ots oli selline Virtsu-Kuivastu vahemaa pikkune ja minu arust see maksab küll rohkem, kui 12 eurot, kui viimati käisime, siis oli 500kr edasi-tagasi. Parandage, kui ma eksin. Ja me olime Itaalias! Igatahes alloleval pildil jääb meist maha Bellagio :) Super ilus koht!
Allolev pilt on tehtud Villa Melzist, sissepääs maksis 6€ inimene, kohe seal kõrval oli imearmas restoran, kuhu me ei jäänud sööma, aga vee ääres käisime seal küll :) Ja Veeve, ma olin täpselt seal, kui sa mulle helistasid ja meie Hundule õnne soovisid :) Hundu sai sel päeval 3a vanaks. (http://www.giardinidivillamelzi.it/)
Jälle kuival maal ja võtame suuna Shveitsi.

Päris palju oli tunnelites sõitmist, teed olid super head ja kiired:
Lugano oli ka väga ilus linn. Sama mõnus nagu Itaalia, aga majad on kõik uued ja taas rikkureid täis :) Vanu maju ka, aga üldiselt uusehitisi oli palju, klaas, betoon, teras, väga lahedad kõik! Õhtusöögi tegime sealse järve kaldal :)

Mu kunagine ülemus on shveitslane ja tema naine soovitas mulle umbes kaks päeva võtta, et minna shoppama FoxTowni :D Rahakott võtku ma ka paks kaasa :P See oli siis selline huvitav koht, et vist kõik kõrgmoebrändid esindatud ja allahindlused 30% kuni 70%. Ausalt, ma ei ole selliseid poode veel näinud ja ega ei ole nagu rahakotti, et sisse ka astuda :D Tahtsin juba Egiptusest ühte Valentino kotti osta, no nii meeldib, seal sain siis originaalkotti käes hoida ja oh, no on ikka suur vahe sellel materjalil ja kvaliteedil :S Loomulikult ei ostnud ma seda kotti ka sealt :P Ühed kingad meeldisid ka Valentino omad, originaalhind oli 690€, allahinnatult 350€ No ikka ei osta :) Odavamad brändid nagu Pepe Jeans ja Killah ja Miss60, olid seal ka, aga hinnad ikka päris kallid, Eestist saab odavamalt :S
Üks huvitav asi oli seal veel, maja eest olid suured bussid, mis sõitsid liinil Milano-FoxTown-Milano :D Ja need olid rahvast TÄIS, asiaate oli palju ja kotte nende käes, oeh, ma ei tea, mitmed tuhanded eurod igal näppus olid :) Kellel soovi ja mis peamine, raha, siis külastage! http://www.foxtown.ch/
Kolmanda hotelli otsimisega ei läinud meil kahjuks hästi. Vareses pidi olema üks Itaalia kõrgliiga kossumäng ja Alar mõtles, et võiks vaatama minna ja siis otsime sel ajal vaikselt hotelli ka. Esiteks, GPS ei suutnud seda saali isegi üles leida, kus see mäng pidi olema ja kahte hotelli ei leinud ka üles :S Päris palju sõitmist ja otsimist ja küsimist. Siis leidsime ühe hotelli, suur silt oli, et 49€, sõidame siis kohale ja selgub, et 49€ eest saab 4h magada, aga kui kogu öö tahame, siis on 90 €. HAHA, no sellist asja ei ole mina veel kohanud, kui ma just suurautojuht ei ole või ei sõida Portugalist otse Eestisse, siis ma ei saa aru, miks ma peaks neljaks tunniks hotellitoa võtma :D Kas keegi kasutab ka sellist teenust? Lennujaamas saan aru, et lennuni on näiteks aega 5h ja siis tahad pesta ja puhata, aga seal, ei tea :) Igatahes, kell oli juba 22 ja sõitsime Comosse ning saime seal väga korraliku hotelli 69€. Külmikut taas ei olnud, aga selleõhtuse joogi jahutasime ka kraani all :)

Hommikul käisime kõrval olevas Chicco outletpoes ka. Huh, päris head hinnad asjadel no ja jalanõudel veel eriti! 50% kõigest, nii ilusad jalanõud ikka lastele. Oma tüdrukud said prillitoosid päikeseprillidele, kaks toosi 1€ :P Riideid ja jalanõusid ei ole lihtsalt vaja, ostsin Londonist kogu aasta varustuse ära.
Edasi sõitsime Milanosse, käisime niisama ringi, plaane ei olnud :)


Siis oli plaan sõita vaikselt Bergamo poole, käia poes, osta sinki ja juustu koju, tankida auto ja minna lennujaama. Lihtne ju!? Aga kus sa sellega. Bergamo on pühapäeval väljasurnud linnake! Mitte ühte toidupoodi ka ei suutnud leida, et midagi kaasa osta ja siis bensiinijaamad on kõik iseteenindavad ja maksta saab AINULT kaardiga, millel EI OLE kiipi. Nii, nii, mis te arvate, mitmel meie viiest (!!) kaasas olnud kaardist ei olnud kiipi? Jah, õige vastus, kõigil oli kiip. Käisime siis uuesti Avises, et kuulge, siin ei saa nende kaartidega maksta või oleme me ise midagi valesti aru saanud? Jah, nendega ei saa maksta, võtke sularaha välja. Ok, otsime siis automaate ja ei suuda ka ühtegi leida :D Alar ütles, et lähme lihtsalt sinna ja maksame siis selle tankimise tasu ja 2euri liitri pealt, mida me lolli mängime ja eks tal oli õigus. Igatahes läksime sinna, tankimistasu oli 20 € ja bensiini läks meile 4,5 liitrit, haha, oleks pidanud ikka kohe Avisesse sõitma, siis ei ole tankima pidanud :D Igatahes see reisi lõpp käis natuke närvidele, et ei saa ju sellist asja olla! Olge teadlikud siis!

EDIT: Kiirtee maksudest unustasin üldse rääkida, need on seal ka päris kallid. Esimesed 100km oli üle 6 euro, pikk sõit Veneetsia-Monza oli alla 16 euro, pisike ots Milanost Bergamo lennujaama 3,5€ jne. Eelnevalt oli meid hoiatatud, et igast punktist tuleb võtta kaart ja kui tundub, et kuskilt kaarti võtta ei ole ja tõkkepuu on ka lahti, siis ikkagi läbi mitte sõita, sest pärast on trahvid päris korralikud. Igalt poolt me ka kaardid saime va Como-Milano, polnud lihtsalt kuskilt kaarti võtta, oli kiri, et sisesta raha, nii, sisestame raha, teeb tõkkepuu lahti, aga ikka ei mingit kaarti. Nojah, peab vist ikka läbi sõitma, sest teine auto juba taga. Enne väljasõitu ütlesin veel, et oi, kui seda kaarti ikka vaja on, siis sõidame tagasi, trahvi ei maksa :P Aga sealt punktist saigi ilma kaarti esitamata välja, pidi lihtsalt raha juurde maksma :D Milano lähedal on nad igatahes väga ahned :D
Lapsehoidjaks oli minu ema ja ausalt, ta ei saanud oma tööga hakkama. :( Ütles mulle, et ta lihtsalt ei jõua ja imestas, et kuidas mina kahe lapsega juba hulluks ei ole läinud. Kaks kuud tagasi ostetud Disney DVD oli kraabitud, elamine oli nagu seapesa, lapsed olid kasimata ja mingist graafikust, kui sellisest, ei hoitud absoluutselt kinni :S Oijah, aasta pärast oli plaan Ameerikasse minna kaheks nädalaks, aga kuidas me läheme, kui lapsehoidjaid ei ole :S Kahele erinevale inimesele on ju ka imelik lapsi anda. Eks tuleb siis oodata, kui nad on piisavalt suured ja siis saame jälle reisida, praegu aga istume kodus ja nii on kõige parem :)

PS! Nii armas, et te kirjutate, et ma oma blogimist ikka jätkaks, aga mul ei ole nagu eriti millestki kirjutada :D Jamiroquai kontsert on järgmine asi, millest ehk saaks emotsioone, mida jagada, aga muudest asjadest....eks näis, kas on asju, millest kirjutada, siis panen oma mõtted kirja, kui ei ole, siis ei ole :)

Aitäh kõigile, kes lugesid!

Kommentaarid

  1. Oooo Itaalia on mu unistuste maa! Suur tänu jagamast, väga ilusad pildid ja no sinu jutustusi meeldib mulle alati lugeda :)

    VastaKustuta
  2. Super! Minu järgmine reis tuleb ka selline. Ja, ja... oma täpselt sama valge nunnu saan ka paari kuu pärast jälle istumise alla :P

    VastaKustuta
  3. Oijaahh, ma pole ka Itaalias käinud, aga tean juba ette, et mulle ka meeldib seal! Postitus on väga mõnus, emotsioonid nii ehedad ja lisaks palju head ja kasulikku infot.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta!

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P

Pavlova

Uusmeremaalased ja austraallased on juba sada aastat vaielnud ühe tordi loomisloo pärast, kes siis ikkagi, millal ja kus. See tort on Pavlova, loodud kuulsa Anna Pavlova auks, aga mis riigi kokk see oli, kes selle retsepti välja mõtles, selles ongi vaidluskoht. Tort on vaidlemist väärt, olgem ausad, mina vaidleks kogu hingest selle eest. Besee, vahukoor, maasikad, mõnus suvemaius. Või miks ma mitte sügisel või talvel või hoopisi kevadel? Pavlova on minu lemmik. Ma teen seda tihti ja minu arust üks kõige lihtsamaid kooke. Ja siis täna ei läinud mul munad piisavalt vahtu. Esimest korda 5 aasta jooksul. Ma ei tea, mis valesti läks, äkki oli see väike tilk munakollast, äkki liiga palju korraga pandud suhkurut. Kes teab. Aga jah, täna ma tegin lausa kaks Pavlovat. Üks on seest fluffy, pealt krõbe ja teine on pannkook, ma isegi ei kujuta ette, mis ta seest olla võib, homme proovin :) Pildilt tunduvad nad praegu ühesugused, aga pealmine on siis kõrge ahjuplaat ja äkki selle pärast tundu