Otse põhisisu juurde

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta! Või vähemalt nii arvab maailm, milles me elame. Öö Lego Hotellis maksab rohkem, kui öö NYC Manhattani Hiltonis. Esimest korda elus hakkas mul rahast kahju :) Jäta või reis ära! Pahameelega panin arvuti kinni ja torisesin pool öhtut, kui paigast ära siin maailmas kõik on, isegi mu hirmkallis jope on soodsam, kui see hotell!! :))))) Mitu päeva hiljem olin rahunenud ja hakkasin siis uuesti tuba broneerima, kui tabas uus üllatus, et kõik Lego Friends toad on väljamüüdud. No ausalt!? Mis nüüd siis teha? Kuna reisi esimene päev oli pühapäev, siis Alar arvas, et vaadaku ma nii, et pühapäevaks mingi muu tuba ja esmaspäev-teisipäev Lego Friends ja nii me siis saimegi, pühapäevaks valisin piraadi toa ja siis kolime ümber. Broneering tehtud, lennupiletid ostetud ja läksime!

Lennupiletid said ostetud nii, et mina sõitsin Helsinkist, Alar ja tüdrukud Tallinnast Oslosse ja sealt siis koos sõitsime edasi Billundi. Tüdrukute väga suur soov oli, et nad tahavad lennujaamas Lotte majas kindlasti mängida ja nii läkski Alar lausa kaks tundi varem lennujamaa, et lapsed saaksid mängida :) Me varem oleme ka nalja visanud selle Lotte majas mängimise teemal, et ostku ma lennupiletid, millega me siis saame terminali ning siis tühistan piletid ja ainult mängime seal :D Sest see Lotte maja on seal nii äge!

Lennureis läks kiirelt, Oslo ja Billundi lendude vahe oli 45min ja kl 14:40 olimegi kohal.

Hotelli check in oli alates kl 15:00, seega väga täpselt kõik sätitud. Kirjutan siia ka kõik kulutused, mis läksid või minna võiks, siis hea minul hiljem lugeda või teil hea vaadata, et mis kulutused ees ootavad :D Legoland asub 3,5km kaugusel lennujaamast, takso maksis 133DKK ehk siis umbes 18€ tagasitulek oli soodsam, 12€. Hotell on aga lastele loodud! Mängukohad igal pool, klotsikeskused või siis niisama kott-toolid maas ja saab indefinitely multikaid vaadata.

Retseptsioon, kus olid vist kõik lego kujud, mis kunagi tehtud, üles rivistatud:

Samal ajal, kui vanemad järjekorras seisid, said lapsed ronida, liumägi oli ka olemas:

Saime võtmed kätte ja läksime piraatide tuba otsima. Kogu korrus oli tehtud nagu piraadilaev, meie kajuti uks siin:

Tuba ise oli küllaltki tumedates toonides, aga piraadid ongi mustad mehed :)

Asjad lahti pakitud läksime kohe Legolandi. Pärast lühikest kaardiga tutvumist otsustasime, et lähme kohe sinna kõige suurema karuselli peale, neid oli seal tegelikult kaks. Lastele kasvuga üle 120cm. Maia ei ole meil üle 120cm ja sõitma ei saanud. Korraks ta hakkas nutma ka, aga arutasime, et pole põhjust nutta, meie teeme midagi muud sel ajal ja tuleb aeg, kus ta on nii pikk, et saab nendele sõitudele ja pühkisime pisarad ära. Kahju oli muidugi, mina oleks ka pettunud. Kallistasin hästi kõvasti ja kaisutasin ka ning musi ja pai ja õnneks Maia saab kiirelt pettumusest üle, tal on oskus kähku halb unustada ja tunda rõõmu järgmisest huvitavast asjast (edasises elus tuleb suureks kasuks) ja sel korral oli selleks jäätis :) Ostsime jäätist ja arutasime erinevate loomade teemal. Leppisime kokku, et ei räägi, et me sõime jäätist ja see salaplaan meeldis Maiale veel eriti. Jäätise hindadest rääkides, siis vahvel ja üks pall jäätist maksab 5€, kogu pargis oli jäätis umbes sellise hinnaga.

Atraktsioonid oli pühapäeval avatud kl 18:00, park ise 20:00ni. Jõudsime veel paljudesse kohtadesse esimesel päeval, hea oli ka see, et olime vahetult enne hooaja algust ja üle 5min ei tulnud kuskil oodata. Rahvast oli muidugi palju, oli ju nädalavahetus, aga siiski mitte liiga palju, ilm oli päikeseline ja sooja oli umbes 14C. PS meie lapsed olid ainukesed, kellel olid mütsid peas, kõik teised, kaasa arvatud beebid, olid paljaste peadega. Siin piltidel Lego linnak, nagu päris, lennujaamad, sadamad, suurlinnade maketid:

Mina ei tea, kes need asjad seal kokku on pannud ja kui palju aega see kõik on võtnud, aga see on meeletu kogus energiat ja kannatlikkust, müts maha. Keegi kindlasti siin ilmas saab öelda, et tema ametinimetus on legomajade kokkupanija ja see mees või naine on raudselt omale leidnud ameti, mille kohta saab öelda, et leia omale töö, mida sa armastad ja sa ei pea käima ühtegi päeva oma elust tööl :)

Õhtul käis veel väike aardejaht ja lapsed uinusid minutiga.

Õhtusöökidest rääkides, siis hotellis oli mitu restorani ning buffeed pakuti ka. Buffee hind oli 44€ täiskasvanu ja laps 25€, a la carte ei olnud soodsam, liharoad 60€, eelroad 20-30€ jne :) Ja ma ei tee praegu nalja, kuigi naerma ajab, eks :)

Hommikusöök oli õnneks hinnas :) Ja see oli korralik. Lapsed sõid kõik kolm hommikut krõbinaid piimaga, saia nutellaga ja pannkooke moosiga. Magustoit magustoiduga, aga no mis sa teed. Meile sobisid krõbedad peekonid, munad, oad, kaerahelbed, erinevat sorti juustud ja kõik muu soolane.

Terve teise päeva plaanisime veeta pargis, veel oli väga palju käimata. Kummitustemaja, mis oli täis legodest tehtud koletisi, 4D kino, kus puhus tuul ja sadas vihma. Käisime vaatamas Ninjago multikat ja kui see siis 10min hiljem läbi oli, jauras Hundu, et miks see läbi sai, see oli nii põnev, millal uus osa tuleb jne :) Ei olnud rahul. Teist ja kolmandat korda olid käimata need suured karusellid, rongisõit, mis tegi suure ringi Legolandis, paadisõit keset legodest ehitatud suurlinnasid, veesõit, kust keegi ei pääse kuivade riietega. Seal oli raha eest kuivatuskapis võimalik ennast hiljem kuivatada ka. Akvaarium, kus hiljem said lapsed kätega vees solberdada ja kõiki taimi ja loomi katsuda, oli ka väga lahe, vähemalt meie tüdrukutele meeldis ja pidi väevõimuga nad sealt ära tooma. Tegemist kui palju.

Veepudelid võtsime ka kaasa :))

Oma kolleegidega olin eelnevalt rääkinud, et kuidas Legolandis on ja eranditult kõik ütlesid, et seal saab teha autojuhilube ja nende üks esimesi mälestusi ongi see, kuidas nad Legolandis oma esimesed load sai. Nagu päris, plastikust ja pildiga. Ja see meil kohe esimeseks plaanis oligi, lube sai teha 7-13a ehk siis Maia jäi jälle välja. Maiaga oli mul aga teine plaan, millest samuti olin kuulnud oma töökaaslastelt, kullakaevamine! Sõelud kulda, viid selle ühe kauboi juurde ja tema teeb sulle enda kaevatud kullast medali. Maia vaatas mind muidugi suurte silmadega, et kas tõesti võib vees solberdada ja asus aga kullatükke sõeluma. Kullakaevamine maksis 5€, autojuhiload olid 10€.

Ja oi, kui uhke ta oli oma medali üle! Hunduga sinna üldse ei läinudki, midagi peab ju ainult Maia ka teha saama :) Hunt sai load, Maia kaevas kulda, aus kaup.

Siin väike video actionist:

Selline päris lahe rada oli seal. Bensiinijaamas sai tankida ja järgmises videos käib Hundu autopesust ka läbi :)

Liiklusmärke ja -eeskirju õpiti ka alguses, Alar oli tõlgiks. Hundu oli huviga kuulanud ja väga tahtis sõitma minna. Kogu raja oli väga hoolas ja tundus, et oli uhke tunne tal ka :)

Maia tegi ka Eesti lipu, kui me ühe sõidu järjkorras ootasime. Jah, unustasin öelda, et lego klotsikohad on paljude atraktsioonide juures, et lastel igav ei oleks oodata.

Super äge päev oli see! Legolandis on kõigil palju teha, lastel muidugi kõige rohkem, aga vanemad saavad pea kõik sõidud ja tegemised kaasa teha ja ka end jälle lapsena tunda.

Siin meie pere ühe draakonisõidu peal, küll kihutas alles see draakon :) Ma ei saanud üldse naeru pidama nende asjade peal seal, silmist vett voolas ja kõhust oli õõnes :) Äge!

Päeval snäkkisime minisõõrikuid jäätisega 6€ ja hot dogi, 5€, popcorn maksis 5€, suhkruvatt 6€. Hundu leiutas seal uue magustoidu suhkrulaks, pani popcorni suhkruvati sisse, väga hea oli, sõin ka nii :)

Kell 18 läksime rämpsväsinult hotelli tagasi ja saime kauaoodatud Lego Friends tuppa. Üksmeelselt hääletati see maailma parimaks toaks. Siin pilte ka:

Lego Friends toad on täiesti uued, alles sel talvel valminud. Väga lahedad! Kellel on tütred, siis see tuba on must-have. Lastele on veel kingiks pisikesed lego komplektid ka, kui piraadi toast saime autod, mida kokku panna, siis sõprade toast saime vajalikud buduaarid, mis meie komplektidest on puudu. Õhtul uinuti taas minutiga, ei, tol õhtul oli see lausa sekunditega, kaasa arvatud mina uinusin kiirelt :)

Uus päev ja nüüd oli meil kavas minna Lalandia veekeskusesse. See oligi kogu päeva plaan. Sõime hommikul kõhud täis ja umbes 10:30 olime kohal. Ega ma seal eriti pilte jõudnud teha, kogu aeg oli tants ja trall vees. Siin üks pilt tornist tehtud.

See on Skandinaavia suurim veepark ja mis siin ikka öelda, tegevust jagus! 7 erinevat liurada, kus sai ikka väga suure adrenaliinilaksu kätte. Üks laskumistest oli nimega tornaado ja mina ei ole midagi sellist varem kogenud! Ma lasin sealt lausa 7 korda alla ja iga kord läbis keha selline energialaeng, et mine hulluks! Leidsin youtubest ühe video ka selle kohta, ütleme nii, et vidoe ei kajasta ikka üldse, KUI lahe see tegelikult oli!

Maia tuli meiega sealt ka alla, kuigi pikkusepiirang oli 140cm :) Alar ja Hundu sõitsid meist veel rohkem. Siis meeldis meile kõigile väga kunstlained tegev bassein, päris ookeani tunne oli seal üle lainete hüpata, rõõmu ja nalja kui palju. Õues oli üks suur bassein, kus vesi oli väga kuum, kohe tuline, ütleks, seal ka chillisime, Alariga olime veel 15minutit saunas ka, bio-saunas või kuidas selle nimi ongi, no teate, selline poolkõva saun, aga higistad nagu hull sees ja lisaks veel värvilised tuled ka :))) Lõunat sõime kohapeal, kaks pizzat ja kanasalat ning kaks jooki maksid 25€, veekeskuse sissemääsu eest tuli välja käia natuke üle saja euro. Kui Legolandi minek, minge hüpake sealt ka läbi! Hotelli jõudes olime kõik surnud :D Mina jäin magama enne lapsi ja sain lausa 10h järjest magada, Alar käis veel Billundi kesklinnas ja uuris niisama ilma ringi. Ei, ei jõudnud mina.

Neljas päev oli äraminek. Sel korral oli meil Oslos 5h vaba aega ja mõtlesime minna Oslo Ooperimajja ja niisama ringi jalutada. Läksime kiirrongiga, mis sõitis 47km tee 19minutiga, hinnaks oli 42€ inimene edasi-tagasi. Ilm Norra pealinnas oli soe ja päikeseline, 18C näitas termomeeter. Tõesti soe oli ja merelt tulnud tuul ei olnud ka enam külm, suvi on lähedal. Ooperimaja on imekena!

Käisime sees ka ja see oli eriti lahe!

Sõime Upper Crust võileibu, mis on super head baguette-d, iga kord, kui ma Oslos olen olnud, olen ma neid söönud, Teryaki kana on minu lemmik, aga ka rost beef on hea, lastele meeldis loomikult Margherita oma, mis on siis pizza maitsega. Pildil Alar ühte võileiba söömas:

Jäätist sõime ka! Hinnad soodsamad, kui Legolandis :) jäätis 4€ ja sai maksis 10€. Üldiselt ma teeksin ettepaneku, kes iganes neid linnasid siin igal aastal järjestab, kus on kõige kallim, et nimekirja tuleks lisada ka Billund. Vääriks kohta küll seal Tokyo, Moskva ja Oslo kõrval :) Aaa, hotelli eest peate seal välja käima 400€ öö, juulis leidsin, et saab ka üle 500€ öö :)))))) EI, see ei ole nali!

Siin veel üks pilt kajastab, kui värsked me kõik olime. Mina ei suutnud isegi oma näppu pildi nurgas näha, kui pilti tegin.

Siis sõitsime lennujaama tagasi, kus oli ees veel väike shopping. Oslo lennujaamas on mu lemmik päikeseprillide pood, iga kord ma proovin seal vähemalt 20 paari omale ette ja vähemalt 10 paari tahaks osta ja nüüd sobivalt oli meil vaja tüdrukutele uusi prille ja Alarile ka. Kõigile leidsime ja suvi võib tulla!

Selline see meie reis oli :) Super hästi veedetud 4 päeva.

1. Nii hea reisikiri! Kohe tahaks piletid osta :)
    Mis Legolandi pilet maksis? Või vahet pole- nagunii tuleb enne lotovõit saada :D

VastaKustuta

Populaarsed postitused sellest blogist

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P

Olukorrast riigis 16

Tuulerõuged on endiselt väga aktuaalne teema. Maia punnid tulid siis esmaspäeval, 3. juuni, Hundul leidsin esimese punni reede hommikul 14. juuni. Maia põdes tuulerõugeid väga raskelt. Üks pilt temast: Nägu oli väga punne täis ja arme jääb ka, see põse peal olev on hetkel suur auk. Hundul seevastu ei ole näos hetkel üldse punne, üks juuste ääres ja üks lau peal ainult. Käed on kõige tihedamalt täis, jalgadel paar tükki ja natuke seljal ja kõhul. Maial oli palavik nagu Hundul, selline hommikul 37,3, õhtul 38C. Teisel haiguspäeval oli Maia muidugi täielik laip, magas kogu aeg ja oli ainult horisontaalis, Hundu aga rõõmustas, et ta haige ja et lasteaeda ei pea minema ja siis määris ennast briljantrohelisega kokku. Jah, meie olime sel ajal autot müümas ja kui koju tulime, siis oli aknalud ja köögi seinad ja kraanikauss briljantrohelisega, Hundust ja Maiast ma üldse ei räägi. "Briljantrohelinekäsi" Aga jah, auto müüsime maha. Sellega läks selles suhtes natuke nihu, et mei