Otse põhisisu juurde

Rovaniemi

Läksime Alariga nädal enne minu novembripuhkust koos lõunat sööma ja rääkisime niisama elust-olust, mis teeme, mida teha võiks ja siis ma nii muu seas ütlesin, et mis sa arvad, kui läheks järgmisel nädalal lastega Rovanimisse jõuluvanale külla. Et lähme lennukiga sinna ja päev seal ja tagasi. Minu väga suureks üllatuseks ütles Alar:"No aga lähme!" Hakkasin sealsamas, sushi pulgad ühes käes ja telefon teises, kohe lende surfama. Alar arvas, et me võiks öörongiga tagasi tulla, elamuse pärast. 10min hiljem oligi meil plaan valmis: kl 08:00 Vikingiga Soome, siis sealt edasi lennukiga Rovaniemisse, ööseks võtame hotelli, järgmine päev jõuluvana juures ja siis kl 18 öörongiga Helsinki poole tagasi ning kl 1130 Vikingiga koju. Nii kiirelt ei ole meil veel ühtegi reisi plaanitud olnud!

Lastele rääkisin plaanist kaks päeva enne minekut. Näitasin pilte, et näete, see on  p ä r i s  jõuluvana ja me läheme tema juurde ja ütleme oma kingisoovid sel aastal otse talle. Hundu oli väga vaimustuses, ütles, et ta ei jõua ära oodata. Maia hakkas kohe valmistuma ja tegi oma esimesed kirjutamised paberil. Pidin tähti talle ütlema, kuidas kirjutada, et Maia tahab Lego Friends hobusetalli. Ma ise olin ka ikka põnevil, olen alati tahtnud sinna minna. Paar päeva tagasi olin ise teinud RVN lennu ja siis oli seal isegi lumi maas ning lootsin, et ehk on nädal hiljem ka. Päev enne meie minekut näitas kraadiklaas +2C no ja eks ma teadsin, et lund ei ole, aga no ikka lootsin :D

Kõik sõidud läksid ilusti, punase ninaga lennuk viis meid väikese hilinemisega kohale :) Hotelliks võtsin mökki kohe sinna Santa Claus Holiday Village-sse. Väga meeldis see koht! Hinnas on veel lennujaama transfer ka, väga mugav.

Kui seal veel paks lumi ka maas oleks, siis oleks see Winter Wonderland! Kui keegi on minemas, siis soovitan väga! Kõik oli seal super ning saun oli ülihea! Pakkisime asjad lahti ja mõtlesime, et lähme ikka kohe jõuluvana vaatama. Seadsime sammud sinna.

Kui me jõuluvana nägime, siis mul endal oli ka kananahk ihul, ta on ikka nii lahe mees! Kuna oli veel low season, siis me olime seal ainukesed inimesed ja jäime jõuluvana juurde 20minutiks. Kui muidu on igal pool keelumärgid, et pilti teha ei tohi, siis meie saime seal filmida ja pildistada, Hundu tantsis jõuluvanale, rääkisime pikalt juttu, see oli lihtsalt NIIIIII lahe 20min, mis me seal olime. Lastega rääkis eest keeles, muud jutud rääkisime soome ja inglise keeles. Nii super oli kõik.

Terveks õhtuks olid emotsioonid laes. Lund leidsime ikka ka :D

Lapsed möllasid seal päris pikalt, riided olid täiesti läbimärjad. Siis läksime oma mökkisse tagasi ja ülejäänud õhtu veetsime seal. Tegime sauna, vaatasime telekat ja lapsed olid ekstaasis :)

Hommikul näitas kraadiklaas -9C ja läksime hommikust sööma. Maja ees seisis uhkelt Lamborghini, märk kliima soojenemisest?

Hommikusöögi valik oli lai ja ma pean ütlema, et Hundu on ikka päris suureks lapseks kasvanud, sõi leiba, 7 lihapalli, lisaks Belgia vahvli, mida sai seal ise küpsetada ning veel küpsist ka. Pilte natuke:

Edasised plaanid olid meil Santa Claus Villages ringi vaadata ning kl 17 rongile minna. Postkontoris oli kibekiire töö käsil, kõik kirjad olid riikide kaupa sorteeritud.

Siin mina täitmas ankeeti, et tüdrukutele üks tervitus jõuluvanalt ka jõulude ajal postkastis oleks.

Veel ostsin jõulukinke Iitala Outletis, lisaks oli seal veel mitu-mitu kingipoodi, kust ka haarasime kaasa asju, postkaarte ostsime ka. Põhjapõtradega sõitu tahtsime ka teha ja kuna rahvast vähe, siis saime jälle privaat-tuuri porosid söötma ja paitama ning pilti sai ka jälle teha :)

Natukene hindadest ka, et kes tahab minna, saab arvutada, palju raha kaasa oleks vaja võtta :D Jõuluvana saab loomulikult tasuta näha, , kui pilti soovid osta, siis see maksab 20€, aga kui soovid, et ta tuleb sinu mökkisse ja näiteks annab lastele sinu ostetud kingid, siis selle eest tuleb maksta 150€, kestvus 10-15min. Põhjapõdrasõit 15min maksis 100€, virmalistevaatamine maksis 80€ :D Ma isegi ei kujuta ette, kuidas selle eest raha saab küsida, aga äkki nad siis viivad sind kuskile ja annavad teki ka, et oleks soojem :D Kui juhtud suvel seal olema, siis marjakorjamise eest küsitakse samuti 80€, hinnas sisaldus marjakorjamise equipement :))))) Husky sõitu sai ka teha, koeri toita ning ka paitada, selle plaani meil üldse ei olnud, sest seda saab teha alates detsembrist, aga keda huvitab, siis hind oli täiskasvanule 140€ ja lapsele 80€ ;) Söök oli kõik kallis, tegime korra kontidesoojendamise ühes kohvikus ja kaks muffinit ning kaks kakaod, andsin 20€ ja tagasi sain paar münti :D

Rongisõit, sellega on natukene pikem jutt. Hakkasin ise rongi broneerima ja kuidagi keeruline oli asi ning mõtlesin, et helistan infoliinile ning uurin sealt. Naisterahvas soovitas võtta 3 voodiga kupee, et lapsed saavad mugavalt ühes voodis magada ja meile siis kummalegi eraldi voodid. Võtsin perekupee ja hinnaks oli 229€ (lapsed on tasuta). Kui õhtul rongi läksime, siis on meil kahe voodiga kupee. Läksin uurima, et äkki mingi eksitus või mina midagi valesti teinud, aga selgus, et need on uued rongid ja kolme voodiga kupeesid üldse ei olegi enam ja kui me tahame lastele lisaks voodeid, siis tuleb veel tasuda 149€. Me küll ei ostnud ja magasime Alariga teineteise kaisus ning tüdrukud ka koos, aga põhimõtteliselt võiks siis ühe otsa rongipileti eest tasuda 378€ :D :D Restoranikupees käisime ka, hinnad olid laes ja kallimad, kui lennukis, klaas veini näiteks 9,9€ ja vahvlijäätis 3€ Söökide hinnad algasid 10€, soojendati mikrolaineahjus. Aga tüdrukutele väga meeldis see rongisõit, Hundu üks päev rääkis, et ta tahaks Laureeni, oma parima sõbranna, ka sinna öörongile viia ja et seal oli hästi lahe ning lähme ikka veel. Mulle ka meeldis, 12h läks väga kiirelt, kui saad voodis öösel magada.

Mulle meeldis kogu reis, jõuluvana oli super elamus, kõik oli mega! Jah, see lumi, seda ei olnud, kuigi oleks võinud olla, november ju. Eile just tegin jälle RVN lendu ja väljas oli -11C ning paks lumi, puud olid lume all lookas, tõesti kena ja muinasjutuline, vot siis tuli küll tunne sisse, et natuke jäi ikka puudu. Aga samas! Praegu on seal juba nii palju rahvast, et me oleks saanud 30sek jõuluvanaga pilti teha ja siis oleks juba järgmised tulnud, nii meile vähemalt öeldi, et muidu on privaataega jõuluvanaga 30 sekundit. Need 20min, mis me seal veetsime, need jäävad mulle alatiseks meelde. Praegu ka tulevad külmavärinad, kui mõtlen. Vahetult enne, kui ära läksime, käisime veel jõuluvana juurest läbi, kallistasime, lõime patsu ja soovisime kõike head. Minge käige teie ka seal ära, see on seda väärt! Ja ühest päevast täiesti piisab, jääb aega ülegi :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta!

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P

Olukorrast riigis 16

Tuulerõuged on endiselt väga aktuaalne teema. Maia punnid tulid siis esmaspäeval, 3. juuni, Hundul leidsin esimese punni reede hommikul 14. juuni. Maia põdes tuulerõugeid väga raskelt. Üks pilt temast: Nägu oli väga punne täis ja arme jääb ka, see põse peal olev on hetkel suur auk. Hundul seevastu ei ole näos hetkel üldse punne, üks juuste ääres ja üks lau peal ainult. Käed on kõige tihedamalt täis, jalgadel paar tükki ja natuke seljal ja kõhul. Maial oli palavik nagu Hundul, selline hommikul 37,3, õhtul 38C. Teisel haiguspäeval oli Maia muidugi täielik laip, magas kogu aeg ja oli ainult horisontaalis, Hundu aga rõõmustas, et ta haige ja et lasteaeda ei pea minema ja siis määris ennast briljantrohelisega kokku. Jah, meie olime sel ajal autot müümas ja kui koju tulime, siis oli aknalud ja köögi seinad ja kraanikauss briljantrohelisega, Hundust ja Maiast ma üldse ei räägi. "Briljantrohelinekäsi" Aga jah, auto müüsime maha. Sellega läks selles suhtes natuke nihu, et mei