Otse põhisisu juurde

New York - pool elu järjekorras

4 kuud hiljem, aga siit nad nüüd vaikselt tulevad :)

Alar rääkis mulle loo, kuidas keegi oli soovitanud Indrek Zelisnki elulooraamatu peakirjaks panna "Pool elu suluseisus", johtuvalt sellest pealkirjast paneks ma meie reisi esimese sihtkoha märksõnaks "Pool elu järjekorras", NYs võib järjekorras seista ka siis, kui seda tegelikult teha vaja ei ole :) Kohe kõigest lähemalt!

Alustuseks ütleks, et kahe lennu vahe Helsinki lennujaamas on liiga väike, mina tean HEL lennujaama kui oma viite sõrme ja teadsin short cute ja jõudsime ilusti, aga tegime seda ikkagi joostes, sest aega oli vähe. Üks naisterahvas tuli mingi aeg hiljem, keel vestil, Tallinna lennu pealt ja kui meist mööda tuli siis ütles, et nägi jah, et me lõikasime seal :) Soovitan siis minna varasema lennuga, võtta asja rahulikult, teha vaike Macchiato Starbucksis ja niisama ringi vaadata lennujaamas ning siis rahulikult lennule minna. 

Lennuaeg NY-i 8:25, Alar vaatas filme, mina kuulasin muusikat terve aja ja lugesin; sõime, jõime ja kohal me olimegi. JFK lennujaam peaks olema siis NY suurim ja uhkeim! Paras urgas oli, kui aus olla. Rapane veel lisaks. Tollis seisime tapselt tund aega, olime valmis ootama kaks tundi, teiste kogemusi lugedes. Seega, saime päris kiirelt, võib vist öelda. Lennukis otsustasime, et läheme Manhattanile metrooga, sõit maksis 7,5$, taksoga pidi olema 50$. AirTrain, sellega sai metroojaama ja siis metrooga edasi. AirTraini lühike ots maksis sellest 5$ ja siis terve pikk metroosoit 2,5$. Seda pean veel ütlema, et see 2,5$ sõidu eest on üks odavamaid ühistanspordihindasid, mida suurlinnades näinud olen. Aga olgu öeldud ega njujokrlane või siis mänhätenlane metrooga sõidagi, nemad käivad jala. Metrood on tühjad. Päris tõsiselt! Nädalavehtusel tühi, tööpäeval tühi, hommikul tühi, päeval tühi, õhtul tühi. Seltskond, kes sõidab, kuidas nüüd viisakalt öelda, on kahtlane, metroojaamad väga räpased, naiteks WTC peatuses oli selline kibe kusehais, et hingata ei saa. Ja siis sa tuled sealt maa alt välja ja sinu ees lasub kõige vägevam linn üldse! Millised majad, millised inimesed, milline feeling! KUI mõnus linn on New York, kas teate!? See on küll koht, kus peab vahemalt korra elus ära käima! Panen nüüd alustuseks siia ühe laulu, mis mulle väga meeldib ja mis pärast NY käiku meeldib veel rohkem :) Ma igal hommikul umbes nii olingi nagu see tüüp seal videos kardinaid avades :D :D NEW YORK CITY!


Ma vist võikski rääkima jääda, kui mõnusa tunde see linn ikka minus tekitas, käid ja vaatad ja naudid, kõik kohad on filmidest või saadetest tuttavad ja koik on lihtsalt liiga hea. Get lost in New York! Esimesel õhtul jõudsime hotelli, oleme Wellington Hotellis, mis on Manhattanil väga mõistliku hinnaga, ok, mõistlik see hind just ei olnud, aga soodsaim oma asukoha kohta :)


Kõik oli peo peal, hotell asub siis 7 Av 55st. Time Square on kiviga visata ja kõik muu ka. Hotellis oli nett tasuline, ma küsisin, et ega teil cabin crew discounti pole ja kujutate ette, öeldi, et ei ole, aga we will see what we can do about it. Ja siis anti mulle 5 päeva koodid kahele devicele! Ühele seadmele oli hind muidu 39,99$ Meie tuba:


Käisime kogu Manhattani jalgsi läbi, iga päev, ühes suunas, teises suunas, otse, ringiga jne, Central Parkist siis allapoole, sealt üles ei läinud. Pargist me oma esimesel hommikul alustasimegi. kl 07, laupaeva hommik. Inimesed jooksevad, sõidavad rattaga, jalutavad koeri, rahvast on päris palju. Mingi rattaralli oli seal ka käimas :)




Njujorklased on väga tervislikud, me ei näinud siin MITTE ÜHTE paksu inimest, ok, lennujaamas olid kaks tollitöötajat rasvunud, aga see oli ka kõik. Manhattan on täis tervislikke, hästi riietuvaid ja ilusaid inimesi :) Selline huvitav asi ka, et absoluutselt kõigil on iPhoned, ma ei näinud mitte ühtegi teist telefoni marki, kui välja arvata üks austraallane, kellega seisime pirukajärjekorras :D Tal oli Samsung :) Ja kummikud olid kõigil Hunterid, lausa massiliselt, nägime ära kogu Hunteri värvivaliku! Aga siis see esimee päev, kogu päev jalgsi, oo, vaata Bryant Park, näe, see on Empire State Building, vaata seda, see oli selles filmis, see tänav tolles saates. Mismoodi me siis ära siin eksime, kui kõik on tuttav :)

Esimene hommikusöök mingis suvalises kohvikus, maitses väga hea!


Ja siis need valikud: gluteenita, munata, lihata, kofeniinita, laktoosita, halal jne, no ja kõikide nende eelnimetatud asjade sisaldusega toidud ka ja ütleme ausalt, et meil läks menüüsid sirvides alati kaua aega :)


Uhke värk, sinine ja must ja valge :)






Õhtul olime mega väsinud ja kukkusime voodisse, mis muidugi ei seganud mul iga päev kl 04-05 tõusmast :D :D Alar kurtis ikka jalgadevalu ka, et need kohad kanged ja sealt valutab, aga no ma trennimutt, mul ei olnud lihasvalu absoluutselt :)

Teisel päeval oli meil shopinguplaan, aga poed tehti alles kl 10 lahti, need kolm tundi me siis jalutasime ringi, ilma aadressi vaatamata, lihtsalt käid ja käid, nagu öeldud, kõik on tuttav, kõik on võimas. Mis üllatas on see, KUI PALJU ikkagi on linnas Starbuckse, see oli üle mõistuse! Google ütleb, et ainuüksi Manhattanil on 171 kohvikut!!! Kogu New Yorkis pidi olema 756. Ma ei tea. Aga neid on vaga palju!! Nett on igas Starbucksis tasuta, põhimõtteliselt saab päeval kõik asjad netis ära ajada ja seda igal sammul ;) 

Kl 10 hakkas vihma sadama ja siis me sobivalt astusimegi sisse esimesse poodi, Macy's. Algas Alari unistustepäev! NOT! Me selle shoppingupäeva kaklemise olime juba Eestis ära kakelnud, seega seal ei jäänudki tal muud üle, kui kaasas lontsida ja õnneks on meestele seal diivanid, toolid ja nett ka :) Ta siis istuski seal kingakorrusel, kui mina mööda muid korruseid ringi tuulasin ja lettidele viskusin :D :D Aga müts maha! Mees sai hakkama ja tuli elavalt kl 19 viimasest poest välja ja isegi ei ohanud mitte :) Mina kiidan! No ja kui ma enda eest räägin, siis jäi mul isegi väheks :( Mitu korrust jäi läbi käimata ja mitu riiet proovimata, sest aeg liikus mega kiirelt. Järjekorrad, oh need järjekorrad, et midagi selga proovida, pead jälle jonotama, 20min kindlasti, oh seda rõõmu! Olin endaga kokkuleppe teinud, et ostan ainult perfect asju, isegi, kui on mingi imeväike AGA, ei osta! Selles suhtes ikka olin väga ratsionaalselt häälestatud! See, et asi on odav, ei pannud mind veel krediitkaarti luftitama. Ja nüüd võin hiljem öelda, et tõesti, sain kõik ideaalsed asjad ja olen mega rahul ja nüüd pole 4 kuud enam shoppanud, ok, ühe kleidi olen ostnud, aga sellel oli minu nimi peal ja ma ei saanud seda poodi ju jätta! Aga siis see ostlemine, no mis ma ikka oskan öelda, ostuhullu paradiis, kõik on eriline, kõik on cool, kõik on soodne, kõik on lihtsalt liiga hea :) Naerge hullu, aga esimese päeva saak oli päris  hea, Alar sai ka palju uusi asju ja ma loodan ikka, et tema ka rahul oli. Ajaliselt kõige kauem olime Century 21 poes netilink. Jah, sinna vaja kindlasti tulevikus veel minna! Sinna jäi üks MEGA jakk minust ka maha, oleks ostnud, aga suurust ei olnud, siiani kummitab, aga elu läheb edasi :P Praegu enam ei mäletagi, kas me üldse sõime sellel päeval lõunat, vist mitte :D Ühesõnaga see päris normaalne päev ei olnud, aga usun, et paar lugejat saavad must aru ja kujutaks ennast ka seal ette :)

Kolmas päev olime jälle turistid ja kihutasime mööda linna ringi, kolmandat päeva aga minule jääb meenutama hoopis Nobu restoran. See on olnud koht, kus ma olen tahtnud ära käia ja nüüd ideaalne võimalus. Laua olin eelnevalt ette broneerinud ja nii me siis broneeritud ajaks sinna kohale läksimegi. Soho Nobu, meie hotellist umbes 200m oli teine Nobu veel, aga no ma ei osanud ju sinna panna lauda, samas, saigi Sohoga ka tutvuda. Kõik kuulsad resoranid olid seal rivis, Mr.Choo's, David Burke Kitchen, The Dutch jne. Aga siis kogemus. Eks ma ikka VÄGA head sööki ootasin, ei midagi muud. Maitseelamusi, mida iga päev ei saa. Seda ma sain ka :)

Eelroaks võtsime soovitatud Yellowtail with jalapeño, ma ei teagi, mis kala see yellowtail on Eesti keeles, kui aus olla, äkki keegi tõlgib? Eelroog toodi lauda, nägi välja selline:


Maitses hea, maitsed, mida varem pole kogenud, just see leem, magus/hapu/chilli/soolane. Kala sulas suus, algus ikka väga hea! Sushit võtsime ka, ikkagi Jaapani restoran, aga selle oleks küll võinud võtmata jätta! Sellise raha eest no ja ei midagi erilist, Sushi Cafe Tallinnas teeb samasuguseid :) 28€ siis selle taldriku eest:


Pearoaks võtsin ma tursa, olin selle kohta lihtsalt nii palju head lugenud, et see on must have roog Nobus. Välja nägi selline:


Pildilt tundub eriti väike, aga see oli ikka väga korralik tükk kala ja no maitse!!! Need kastmetilgad, ma ei tea, kuidas need tehtud olid, aga lihtsalt ülivõrdes sõnad tulevad minu poolt. Kala ideaalselt küpsetatud ja siis see pulk seal on ingver ja punane osa oli chilli, ME-GA! Alar sõi Shripm Tempurat


Ta oli ka väga rahul, krevetid pole minu kõige suuremad lemmikud, aga suutäis, mis ma proovisin, oli maitsev. Jälle mingid maitsemeeled said tööle, mis muidu ei tööta.

Magustoiduga tegin ma rämeda vea! Ma teen seda viga juba teist korda no ja loll NÜÜD siis õpib oma vigadest, i promise. Ma võtsin fondanti! Bentu box with hot chocolate fondant and green tea ice cream. Serveeritud oli lahedast karbis, aga no üllatusmoment, kui selline, puudus täielikult. Jah, hea fondant, jah, hea jäätis, ei midagi erilist! Meil fotoks ei olnudki sellest magustoidust üldse pilti või Alar vähemalt ei laadinud seda üles, seega varastasin netist.


Alar valis paremini ja võttis Matcha Tiramisu. See on nüüd küll parim magustoit mis meile Alariga kunagi on ette pandud, WOW! Ainuüksi selle magustoidu pärast tasub sinna minna! Mis maitsed, mis tekstuurid, kuidas and kõik koos segunesid ja mis järelmaitsed suhu jäid. Jah, tahaks veel!


Siin on restorani enda fotod samadest ja muudest roogadest, minu tursk palju paremini presenteeritud ka :) Minge Nobusse!

Neljandal ja viimasel hommikul oli plaan minna cronutit ostma. Kui ma sellest ideest kodus Alarile rääkisin, siis ta naeris, et kamoon, minu junn ja peab järjekorras seisma, et kas ma teen nalja. Ei tee. Ja siis ma räägin, et mingi ülelinnaline fenomen sellel cossainti ja doughnuti hübriidil ja tahaks ikka proovida, pidi olema nii hea jne. No ta ei mõistnud mind, ma vahel ei mõista iseennast ka, aga see on ok :) Kuu enne reisi ta veel saatis mulle oma seriaalist, mida ta vaatab, mingi lõigu, kus seal siis kontoris cronuti söödi ja naeris jälle, et no pole võimalik lihtsalt, seriaali ei saa ka rahulikult vaadata,  igal pool cronut, lähme siis jonotame :D Leidsin selle lõigu youtubest ka:


No ja kui juba Castles seda näidatakse, ju siis ikka väärt kraam. Oli ka :D Aga ma ei tea, kas seda kahetunnist järjekorda ta just väärt on, aga nüüd on see hullus tehtud ja proovitud, rohkem ei läheks sappa :D Vihma sadas ja vaadake nüüd seda järjekorda, iga 30min järel lasti 20 inimest kohvikusse sisse, kes siis seal sees kõik jälle järjekorras olid ja imesaiakest ootasid :) Valvur oli ka väljas, et keegi ei trügiks seal vahele, no müstika ikka, praegu naeran siin, debiilne asi.


Selline imeloom siis:


Aaa ja üks inimene sai osta AINULT 2 cronatit, me siis ostsime 4 kahepeale, et krt, nii kaua oota, teised kaks sõime õhtul magustoiduks.


Ülejäänud päeva tegime jälle turiste ja kihutasime mööda linna. Empire State Buildingu otsast tehtud pildid:



No mulle nii meeldib see maja :)




Mina siin Wall Streetil. Ostsin omale MK koti hommikul ja pidin terve päeva seda kotti kaasas tassima, ei olnud tore. Selle ostsin 5th Av poest, ma olin selle mudeli juba ammu välja valinud ja lootsin, et saan soodukaga kuskilt ja läksin siis poodi ja oppaa -25%. Kott ise oli 300$, sellest 25% et maksab siis 225$, ok, ostan, lähen kassasse ja seal ees hind 175$ vahin juhmi näoga ja maksan kiirelt, ütlesin Alarile ka, et paneme kiirelt minema, nüüd läks neil hinnaga küll midagi nihu :) Igatahes sain siis 125€ omale mega ilusa koti. Rahul :D


NY shoppingust veel rääkides, käisime Tiffany&Co poes ka, ma juba kaks aastat ühtesid kõrvarõngaid omale soovinud ja nüüd sobivalt sain kohe sünnipäevaks need omale nuiatud ja Alar oli nõus, et ta kingeib need mulle :) Sellised lihtsad, aga täpselt minu maitse.


Kingipakk nägi välja selline:


Selle "raidiga" sõitsime siis kogu Manhattanile ringi peale :) Kusjuures, jõudsime just viimasele paadile, mis ringi tegi, jama oleks ikka olnud, kui ei oleks saanud, aga no vedas.


Lennujaama minnes oli muidugi taksojuhiga mega vaidlus jälle. Taksomeetrit sisse ei lülita ja nõuab aga raha, et praegu on öö tariif ja kindel taks ja bla bla bla ja mina seal jälle hari punane, no kas on riiki, kus ma taksojuhtidega ei pea vaidlema, aga seda on vist palju palutud. Alar oli lihtsalt vait ja mina muutkui jahusin ja jahusin ja jahusin ja lõpuks ta siis ütles, et no panete ju jootraha ka juurde ja siis saabki nii palju kokku. Mis kuraadi jootraha, mitte muffigi ma ei pane, aga no alla ma jäin ja ei saanud maha summast või no sai, haha, koos jootrahaga on see summa siis. Ühesõnaga: öösel kl 04 lennujaama sõites tuleb teil taksojuhile loovutada 85$. Nice.


Selline ta oli see meie NY reis. Loodan, et oli tore lugeda. Täiega äge koht ja nii palju jäi veel käimata ja nägemata ja kogemata. Kõik läks meil mega hästi ka, kui nüüd see liigkasuvõtjast taksojuht välja arvata, aga noh, see on kõigest raha, head mälestused on need, mis meelde jäävad ja neid sai sealt küll väga palju :D

Tahan tagasi!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Billund - Legoland

Meie tüdrukud on suured Lego klotside fännid, ehitavad kogu aeg ja see aeg, mis üle jääb, räägin mina et kotsid tuleb kokku korjata. Mingi aeg olid meil klotsid ka värvide järgi sorteeritud, et oleks lihtsam tükke leida, aga nüüd on nad jälle kõik ühes rõõmsas pundis ja mitmes erinevas kastis. Lego ruulib! Ja kuna juhtus selline õnnetu asi, et ma ei saagi minna Hundu lasteaia lõpetamisele, siis tuli kiirelt otsus, et me peame ise korraldama mingi ürituse, mis jääb meenutama lasteaia lõppu ja kus olin ka mina. Lähme Taani Legolandi! Tüdrukutele mõttest rääkides hüppasid nad üles-alla ja ei jõudnud ära oodata, millal reis kätte jõuab. Umbes kuu enne reisi hakkasin ma hotelli broneerima ja hind lõi algatuseks ikka pahviks küll. Vaatasin nii Lego hotelli kodulehelt kui ka booking.com, aga hinda kuidagi soodamaks ei saanud. Vaatasin veel lähiümbruses olevaid hotelle, aga ega nende hinnad mõistlikumad olnud. Võib vist öelda küll, et lisaks lollidele, tuleb ka lapsevanematelt raha ära võtta!

AK uudised

Kas teile ei tundu, et diktorit peab natuke heledamaks keerama? Ma ei näe teda igatahes :) Kadri Hinrikus on vist unustanud, mis Peep Taimlaga juhtus :D Mõõdukus, ikka mõõdukus! Kahjuks pole pilti võtta, milline Kadri hetkel välja näeb, panen Peebu pildi :P

Oslo

Igal aastal toimuvad meil tööl motivatsiooniüritused nimega Sales Day. Alati on keegi motivational speaker , siis lisaks üleüldist juttu uutest toodetest, mida lennukis müüma hakkame ja on olnud ka suurte kaubamärkide esindajaid, kes siis räägivad kohe laval ainult enda märgi toodetest. Ning lisaks kõik tooteesindajad oma toodetega, mida me siis kõik seal proovida saame ja kõigile goodie bag -id ja auhindu saab võita, no ühesõnaga, üliäge üritus! Seda degusteerimise osa ootame me alati kõik, shoks ees ja mullid järgi ja siis süda paha kommidset ja pea käib ringi alkoholist, aga nalja on palju. Eelnevalt olen ma käinud Kopenhaagenis ja Helsinkis, sel aastal tegi Helen ettepaneku, et lähme Oslosse. Muidugi läheme! Ööbisime Smarthotel Oslos, absoluutselt kesklinnas ja igale poole väga normaalne jalutada. Hind oli ka väga mõistlik arvestades seda, et me olime ikkagi maailma ühes kallimas linnas ning kesklinnas. Kahene tuba maksis veidi üle 80€. Ah, et kuidas nii soodne? Toa suurus oli